Wakacje z Bogiem

Po raz pierwszy w naszej parafii zostały zorganizowane grupy oazowe, które spędziły 12 radosnych dni w atrakcyjnych miejscowościach. W wakacjach prowadzonych przez kapłanów i siostry zakonne oraz animatorów świeckich wzięło udział 8 dziewcząt i 5 chłopców z naszej parafii. Dziewczynki odpoczywały w Gródku nad Dunajcem, chłopcy w Żegiestowie Zdroju.

Oazowe dni różniły się od tych, spędzanych w domu. Codziennie był czas na modlitwę, Mszę św. i naukę piosenek religijnych. Chłopcy uczestniczyli w wycieczkach autokarowych do kopalni soli w Bochni, do Starego Sącza (klasztor klarysek, ołtarz papieski), Krynicy, Łopaty Polskiej nad Popradem. Zwiedzali też zamek w Tropsztynie. Dziewczęta również odbyły wycieczkę do Starego i Nowego Sącza.

Jak wspomina Michał, dzień rozpoczynał się o godz. 7.00 pobudką. Po porannej toalecie była wspólna modlitwa, a następnie śniadanie. Po śniadaniu odbywały się spotkania w grupach, podczas których uczyliśmy się modlitwy, piosenek oazowych, poznawaliśmy sylwetkę patrona dnia. Były też spotkania liturgiczne. Codziennie o godzinie 11.00 uczestniczyliśmy we Mszy św. w kościele rektoralnym w Żegiestowie Zdroju. Po Eucharystii wracaliśmy do ośrodka na obiad. Po obiedzie zwykle były wyprawy po okolicy, z których wracaliśmy wieczorem na kolację. Po wieczornym posiłku spotykaliśmy się na "pogodnych wieczorach". O 21:30 odmawialiśmy modlitwę. Potem był czas na toaletę wieczorną. Od 22.00 obowiązywała cisza nocna.

W ostatnim dniu, podczas Mszy św. o godz. 23.00 wszyscy ministranci otrzymali tytuł "MINISTRANTA ŚWIATŁA"

Wyjazd dla swoich pociech sfinansowali rodzice. W niektórych przypadkach pomogli sponsorzy. Swoją cegiełkę dołożył również Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gnojniku.

Wszystkim, którzy pomogli w zorganizowaniu wypoczynku dla naszych dzieci serdecznie dziękujemy!